Heeft u een webshop, dan hoort daar ongetwijfeld ook een stuk logistiek achter. Logistiek zit hem dan met name in de distributie en inkoop en verkoop. Een webshop heeft meestal geen fysieke winkel. Dat betekent dat de producten en goederen naar de klant gebracht moeten worden. Daarachter steekt natuurlijk een complex systeem. In dit blog vertellen wij hier graag meer over. De wereld van webshops en logistiek zijn anno nu onmisbaar voor onze samenleving en in een maatschappij waarin we bijna alles online kopen of bestellen.

Wat is webshop logistiek?

Webshop logistiek is eigenlijk vrij simpel. Het is het beheren en het controleren van de wijze waarop goederen worden verkregen, opgeslagen en vervolgens bezorgd (gedistribueerd) worden naar de klant of eindbestemming. Uiteraard dient dit proces in goede banen geleid te worden. En daarom is het verstandig om een professional in te schakelen die waakt over de planning en de uitvoering van alle taken. Webshop logistiek lijkt een makkelijk proces, maar steekt bij benadering toch vrij complex in elkaar. Dit heeft ook te maken met het soort product te maken dat verkocht wordt. Hoe lang moet dit worden opgeslagen? Heeft het een houdbaarheidsdatum? Hoe snel moet de klant het kunnen krijgen? Het antwoord op deze vragen ligt bij logistiek.

Webshop logistiek: belangrijke punten

Het uitvoeren en controleren van een adequate webshop logistiek vraagt ook om ruimte. Immers moet er ruimte zijn voor het opslaan en of verpakken van de producten, voordat zij verkocht worden in de webshop. Daarom komt bij webshop logistiek ook een stukje voorraadbeheer kijken. Webshops hebben daarom altijd een magazijn of opslagruimte waar producten klaarliggen of klaargemaakt worden voor de verkoop. Wanneer u deze opslagruimte zelf niet heeft, kunt u uw producten toch onderbrengen in speciale magazijn- of opslagruimtes. Een derde partij hiervoor inschakelen is dus helemaal niet zo gek.

Vertrouwd én betrouwbaar

Logistiek vindt voornamelijk achter de schermen plaats en is daardoor een onderdeel van het verkoopproces dat de klant vaak niet meekrijgt. Zoals we hierboven al stelden is het echter een erg belangrijk onderdeel. Het opslaan, transporteren en verkopen van producten vraagt dan ook om een betrouwbare én vertrouwde samenwerking. Wanneer een webshop te groot wordt om zijn of haar logistiek zelf uit te voeren, kan het voordeliger zijn om een externe partij in te schakelen voor de logistiek.

Schakel een expert in

Wilt u een expert op het gebied van logistiek en Public Warehousing? Schakel dan Krijgsman Public Warehousing in. Samen met u kijken we graag naar de verschillende mogelijkheden voor professionele afhandeling van uw e-fulfilment. Logistiek, opslag én distributie: bij ons is alles onder één dak mogelijk. Benieuwd naar onze werkwijze of de diensten die wij aanbieden? Neem dan direct contact met ons op en vraag om een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Wij staan graag voor u klaar om uw logistieke puzzel op te lossen.