Webshop logistiek

webshop-logistiek

Goede logistiek is bij elk bedrijf belangrijk. Maar bij webshops weegt deze factor nog zwaarder. Het kan het succes maken of breken. Webshop logistiek is tijdrovend en er moet aan legio van processen en facetten gedacht worden. Voorraadbeheer, orders klaarmaken voor verzending, retouren afhandelen en klanten te woord staan; iets waar niet iedere ondernemer de middelen, kennis of tijd voor heeft. De logistiek van uw webshop uitbesteden aan Krijgsman geeft u de rust om u te focussen op andere zaken binnen uw bedrijf.

Wat is webwinkel logistiek?

Als uw webwinkel goed loopt, dan ontvangt dagelijks nieuwe orders. Deze orders moeten uiteraard verwerkt worden en naar de klant worden gestuurd. De logistiek die hierbij komt kijken wordt in de e-commerce branche ook wel webshop logistiek, e-commerce logistiek of E-fulfilment genoemd. Om zo goed en snel mogelijk in te spelen op de orders, dienen de logistieke processen binnen uw bedrijf op orde te zijn.

Met een sterke en georganiseerde logistiek kunt u zich onderscheiden van de concurrentie. Webshop logistiek echter is veel meer dan het verzenden van pakketjes. Inmiddels is het bieden van een snelle levering en keurige afhandeling van retouren een marketinginstrument geworden. In de basis bestaat webwinkel logistiek uit 6 stappen:

  1. Inslag: De goederen worden geleverd bij het magazijn of de opslagplaats.
  2. Opslag: Toewijzen van de locatie van het artikel in het magazijn.
  3. Voorraadmanagement: Middels goederencodes worden de real time statussen en verplaatsingen in het proces bijgehouden van ieder individueel product.
  4. Orderverwerking: Geplaatste orders worden verwerkt in het systeem en gepickt door medewerkers.
  5. Verzending: De gekozen artikelen worden klaargemaakt voor verzending en geleverd bij de consument.
  6. Retouren: Is een product niet naar wens of defect? Dan komen ze terug bij ons en wordt de retour afgehandeld.
webshop-logistiek-uitbesteden

Wij zetten graag nét dat stapje extra

Krijgsman is een ervaren speler op het gebied van webshop logistiek. Niet alleen willen we u met onze diensten zoveel mogelijk ontzorgen, ook dragen wij graag bij aan het bezorgen van een lach bij uw klanten. Want door te zorgen voor een goede fulfilment van uw artikelen, bezorgen wij uw klanten een tevreden gevoel. Er komt tenslotte veel meer kijken bij het succes van een webshop. Het draait niet alleen om veel verkopen. Het bieden van een goede nazorg en de klanttevredenheid hoog houden, dat is waar het om draait en waar we het voor doen.

Voor u zetten we graag dat stapje extra.

Logistiek webshop uitbesteden aan een ervaren partij

Het beheren van de logistieke kant van uw webshop vraagt om een integrale aanpak. Zeker bij grotere webshops worden bepaalde onderdelen van de logistiek opgesplitst in teams, waarbij het belangrijk is dat al deze teams perfect met elkaar samenwerken en alles naadloos in elkaar past. Wij beschikken over de nodige ervaring, personeel, opslag en geavanceerde systemen om uw webshop logistiek te beheren en managen.

Ook maken we gebruik van geautomatiseerde processen. Deze verkleinen de kans op fouten en verhogen de efficiëntie. Hierbij spelen barcodes en een sterk WMS een grote rol. Om het u zo makkelijk mogelijk te maken zorgen we ervoor dat uw software naadloos met de onze samenwerkt. Zo heeft u altijd en overal inzicht in de actuele status van uw voorraad. Wij kunnen u alle onderdelen van de webshop logistiek uit handen nemen. Van voorraadbeheer tot de klantenservice en de orderverwerking; alle principes onder één dak. Wel zo fijn voor u, ook prettig voor ons.

Laat u ontzorgen door Krijgsman

Heeft u moeite met het goed organiseren van de logistiek van uw webshop? Laat Krijgsman u helpen en ontzorgen. Of u nu dagelijks veel orders moet verwerken of slechts een paar? Wij zetten graag onze kennis en kunde in om u hierbij te ondersteunen. Krijgsman is graag uw betrouwbare partner. Interesse in onze dienstverlening? Of wilt u meer informatie ontvangen? Neem gerust contact met ons op. We lichten graag onze mogelijkheden nader toe tijdens een persoonlijk gesprek op locatie.

Neem contact op

Contact

Veelgestelde vragen

Hoe zit het logistiek proces van een webshop in elkaar?

De logistiek achter een webshop heeft niet alleen te maken met een bestelling van A naar B brengen. Er komt echter veel meer bij kijken. Er bestaan binnen webshop logistiek verschillende facetten. De meest bekende zijn inslag, opslag en verzending. Hier stopt het logistieke proces niet. Ook processen zoals retourverwerking en klantenservice zijn van groot belang binnen webshop logistiek.

Zo staat het hele assortiment van een webshop die u online kunt vinden opgeslagen in een warehouse. Deze zijn voorafgaand zorgvuldig door de webshopbeheerder uitgezocht en ingeslagen. Om ervoor te zorgen dat een webshop volledig up-to-date is in realtime moet er een voorraadbeheersysteem geïntegreerd zijn. Deze houdt precies bij hoeveel producten er verkocht zijn en hoe groot de voorraad nog is.

Vanuit een warehouse kunnen de producten gepickt worden. Dit houdt in dat wanneer er online een bestelling gedaan wordt, de juiste producten uit het opslagmagazijn worden verzameld om ingepakt en klaargemaakt te worden voor verzending. Indien de producten niet naar wens zijn of beschadigd dan heeft de klant de mogelijkheid om het pakketje weer terug te sturen naar de afzender. Dit proces wordt ook wel reverse logistics of retourlogistiek genoemd.

Waarom mijn webshop logistiek magazijn uitbesteden?

Door uw webshop logistiek magazijn uit te besteden houdt u meer tijd over voor andere belangrijke processen binnen uw organisatie. Daarnaast scheelt het u zorgen en gedoe. Wat vaak ook resulteert in een betere service voor klanten. Een groot magazijn of opslagruimte is overbodig. De voorraad ligt bij een fulfilmentbedrijf als Krijgsman en wordt vanuit daar aangevuld en verzonden naar klanten.

Wat kost logistieke dienstverlening voor webshops?

De kosten van logistieke dienstverlening voor webshops zijn afhankelijk van verschillende factoren. Zo kiest het ene bedrijf ervoor om alle logistieke processen uit te besteden, terwijl de ander slechts van een aantal services gebruikt wilt maken. Maar ook het aantal te verwerken orders en retouren heeft invloed op de kosten. Het proces van webshop logistiek kan zo uitgebreid worden ingevuld als u zelf wenst. Wilt u meer weten over onze prijzen en tarieven? Neem dan contact met ons op.

nl_NLDutch