Als u net uw webwinkel bent begonnen dan komt er veel op u af. Welke producten wil ik gaan verkopen? Welke prijzen zal ik hiervoor gaan hanteren? Hoe zit het met de logistiek en distributie? Dit zijn slechts een greep van vraagstukken waarover u moet beslissen die invloed hebben op de bedrijfsvoering. Met zoveel online concurrentie moeten ondernemers vechten voor de marges en zich op unieke wijze onderscheiden van andere webshops. Een effectieve manier om dit te doen is door een sterke distributie op te starten. Hoe u dit doet? U leest het in dit blog.

Starten met de distributie

U zult bij het opstarten van de distributie van uw webwinkel op zoek moeten gaan naar een leverancier die die tijdig alle producten bij u levert en een distributeur uw orders veilig bij de klanten brengt. Zodra alles op orde is kunt u beginnen met het distribueren van de orders naar de klanten. Vaak kiezen startende webwinkels ervoor om zelf de distributie van de producten te verzorgen. Dit komt omdat zij meestal nog niet de financiƫle middelen hebben om een logistieke partner in te schakelen en het aantal orders kunnen zij dan nog volledig zelf afhandelen. Het magazijn, waarin u uw producten in voorraad houdt en verzendt, moet voldoen aan de eisen van het bestemmingplan en de omgevingsvergunning van uw gemeente. U kunt beide documenten opvragen bij uw gemeente.

Distributie: zelf doen of uitbesteden?

Er komt een moment dat u moet gaan bepalen of u de distributie in eigen beheer blijft voortzetten, door bijvoorbeeld nieuwe werknemers aan te nemen, of de distributie van uw webwinkel uitbesteedt aan een ervaren en betrouwbare partner. De core business van een logistiek bedrijf is het verzorgen van o.a. de distributie van klanten. Zij maken gebruik van geavanceerde distributiesystemen en hebben goede samenwerkingen met leveranciers en bezorgdiensten die feilloos op elkaar afgestemd zijn. Ook is het vaak mogelijk om uw voorraad bij deze partner op te slaan, zodat u niet meer met een groot magazijn zit. Kortom, alles is in de kleinste details geregeld wat voor een sterke distributie en hoge klanttevredenheid zorgt.

U kunt zelf bepalen wat en hoeveel elementen binnen de distributie van uw webshop wilt uitbesteden. Zo kan er een verdeling gemaakt worden tussen alle werkzaamheden, zodat u toch een deel in eigen beheer kunt uitvoeren en op deze manier iets van de controle behoudt.

Krijgsman: uw betrouwbare partner

Is uw webwinkel aan het groeien en is voor u nu het moment aangebroken dat u op zoek bent naar een distributiepartner? Neem dan zeker contact op met Krijgsman. Tijdens een persoonlijk kennismakingsgesprek luisteren we graag naar uw wensen en bespreken we alle mogelijkheden. Wij verzorgen graag uw distributie, zodat u zich kunt focussen op andere belangrijke werkzaamheden.